VIDNONEVIDNO – PREMIERA BALETA SNG OPERA IN BALET LJUBLJANA

Premiera baletnega večera Vidnonevidno, sestavljenega iz Septeta, Miniatur in Serenade, je bila junija v SSG v Trstu. Kot je zapisal umetniški vodja Irek Mukhamedov, ki se je podpisal pod koreografijo Septeta na glasbo A. Thomasa, so bili trije deli treh različnih skladateljev, treh časovnih obdobij in treh različnih koreografskih slogov plesa – klasičnega, sodobnega in neoklasicističnega – združeni v enoten umetniški koncept, katerega cilj je osmisliti glasbo in jo skozi ples napraviti vidno. Miniature je koreografiral Juanjo Arques na glasbo M. Lipovška, Serenade P. I. Čajkovskega pa so celovito umetniško delo svetlobe, barve, glasbe in plesa večnega mojstra Balanchina. V vodilnih vlogah so se predstavili naši baletni solisti.


SNG Opera in balet Ljubljana, ki že peto leto zapored deluje izven svoje matične hiše, ki je v prenovi, je svojo poslednjo baletno premiero v sezoni 2010/2011, uprizorila v Slovenskem stalnem gledališču v Trstu.

Baletni večer z naslovom VIDNONEVIDNO sestavljajo trije deli.

Prvi je Septet po baletni glasbi iz opere Francesca iz Riminija Ambroisa Thomasa. Koreograf Irek Mukhamedov je svojo koreografsko postavitev poimenoval na podlagi sedmih glasbenih stavkov in sedmih baletnih plesalcev, ki bodo na odru poustvarili njegovo doživljanje glasbe.


Drugi del triptiha bo svetovna premiera Miniatur za godala po glasbi Marijana Lipovška; koreografijo za osem plesalcev je podpisal Juanjo Arques, ki poskuša skozi glasbo kombinirati različna razpoloženja in občutja in jih asociativno povezati z različnimi pomeni, ki se skrivajo v njej. Poleg podlage, ki jo tvori harmonično ravnovesje vsebine in oblike tega glasbenega dela, je bil glavna gonilna sila pri ustvarjanju koreografije skladateljev kompozicijski slog, v katerem se zrcalijo vplivi neoklasicizma, neoromantike in ekspresionizma. Namen te zaokrožene stvaritve je, da po eni strani skozi glasbeno partituro ponazori slovensko nacionalno identiteto ter jo po drugi poveže z mednarodno identiteto plesa, ki pa jo ponazarja v njej uporabljeni gibalni jezik.


Večer bo v klasičnem slogu sklenila Serenada z glasbo Petra Ilijča Čajkovskega po koreografiji prvega baleta, ki ga je George Balanchine ustvaril leta 1952 v ZDA in je postal ključni del klasičnega baletnega repertoarja mnogih baletnih odrov po svetu. Pri vseh delih triptiha bodo nastopili solisti baletnega ansambla in glasbeniki orkestra SNG Opera in balet.