MEDNARODNI POLETNI BALETNI SEMINAR DANCS-PIRAN 2018

Letošnji Mednarodni poletni baletni seminar Dancs-Piran je bil peti po vrsti. 

Skoraj sto udeležencev starih od devet do petindvajset let je pod budnimi očesi mednarodno uveljavljenih pedagogov dva tedna nadgrajevalo svoje baletno znanje in delilo svoje izkušnje. Mladi plesalci so kljub vztrajnemu delu skozi šolsko leto željni poletnih druženj z vrstniki, saj so po evropskih šolah zahteve neizprosne. Konkurenca je huda,  biti dobro pripravljen za šolsko leto, pomeni trdo delo tudi v času počitnic. Prav tega so bili deležni plesalci iz Madžarske, Italije, Srbije, Španije, Nemčije in Slovenije.

Seminar Dancs-Piran 2018 je vključeval tri različne tečaje, od tistega za najmlajše do tistega za starejše in profesionalne baletne plesalke in plesalce, novost letošnjega seminarju pa je bila ta, da je z namenom enakopravne vključenosti vseh udeležencev Mednarodnega poletnega baletnega seminarja Dancs-Piran v višjih tečajih ločeval delo v skupini in delo s solisti. V delavnicah, ki so potekali v skupini so bili tako vsi udeleženci deležni enake pozornosti, saj so opravljali enako delo tako po koreografski kot po zahtevnostni in količinski plati. V kolikor so se posamezni udeleženci želeli preizkusiti še v solističnih vlogah, pa so lahko izbrali dodatno opcijo – solo. Namen takšnega tečaja je bilo delo na solističnih variacijah in pas de deuxu iz železnega repertoarja klasičnega baleta. 

Najmlajše je v Osnovnem bazičnem tečaju seminarja je ob spremljavah korepetitorja Blaža Puciharja poučevala učiteljica baleta Ana Trojnar. Poleg vsakodnevne učne ure baleta je udeležence na zaključna nastopa pripravljala v okviru programa “Priprave na nastop”. Tisti izmed najmlajših, ki so želeli svoje znanje nadgraditi še iz sodobnih plesnih tehnik, pa so se na delavnicah sodobnega plesa pridružili plesalkam in plesalcem Osnovnega naprednega tečaja in koreografu Gaju Žmavcu .

Osnovni nadaljevalni tečaj klasičnega baleta je odpiral svoja vrata tistim plesalkam in plesalcem, ki sicer obiskujejo višje razrede nižjih baletnih šol. Baletne treninge, tehniko klasičnega baleta in klasično baletni repertoar sta jih ob zvokih korepetitorja Gorazda Dvanajščaka izmenično poučevali Tetiana Svetlična in Nina Noč, ki je v zadnjem trenutku nadomestila Tijuano Križman Hudernik, ki je morala sodelovanje odpovedati zaradi novega naraščaja. Koreografsko delavnico sodobnih plesnih tehnik je poučeval mariborski koreograf Gaj Žmavc. 

Prava poslastica za nastarejše udeleženke in udeležence, plesalke in plesalce srednjih baletnih šol, baletnih akademij in profesionalne baletne plesalke in plesalce pa sta bila ruska pedagoga Yelena Pankova in Nikolai Semenov, pedagoga na Baletni akademiji Agrippine Vaganove in na pred kratkim novo ustanovljeni Baletni akademiji Borisa Eiffmana, ki sta v Piranu vodila vse delavnice klasičnega baleta v okviru Nadaljevalnega & Profesionalnega tečaja klasičnega baleta ob spremljavi izpod prstov pianista Marjana Petrnela. Poleg neprecenljivega znanja, ki sta ga predajala, je delo z njima potekalo v sproščenem duhu, zato sta s plesalkami in plesalci pripravila kar nekaj baletnih poslastic. Sodobne plesne tehnike je tudi v najbolj zahtevnem tečaju vodil Gaj Žmavc.

Dancs-Piran poteka v piranski osnovni šoli Cirila Kosmača, ki v dveh tednih, kolikor seminar poteka, postane prava baletna inštitucija s štirimi baletnimi dvoranami, lastnima internatom in kuhinjo. Delavnice na šoli potekajo od ponedeljka do sobote, ko udeleležci v večernih urah na odru Tartinijevega trga zaplešejo še na Baletnem večeru.