V nedeljo, 21. januarja, bo na odru Dunajske državne opere premiera predstave Peer Gynt v koreografiji Edwarda Cluga.Gre za edinstveni dosežek kakšnega slovenskega umetniškega ansambla: postavitev mariborske predstave – franšize – s člani Dunajskega baleta in ob spremljavi Dunajskih filharmonikov. S Clugom so bili v ustvarjalni ekipi scenograf Marko Japelj, kostumograf Leo Kulaš in lučni mojster Tomaž Premzl.
Umetniški vodja mariborskega Baleta SNG Edward Clug nas zadnjih petnajst let dobesedno razvaja s sijajnimi preboji na tuje odre kot koreograf. Pa tudi njegove mariborske predstave – od Tanga do Peera Gynta – so gostovale in še gostujejo po vsem svetu. Redkokateri institucionalni slovenski umetnik prodira tako suvereno in odmevno na prestižne tuje odre. Letošnje leto Clugu prinaša same vrhunske izzive in najbolj laskava povabila: od Dunajske državne opere, kjer je tik pred premiero njegov “mariborski” Peer Gynt, preko Opernhausa Zürich do Bolšoj teatra. V Švici bo na oder postavil Fausta, v Moskvi pa Petruško Stravinskega. Sami sijajni izzivi za slovenskega plesnega maga romunskih korenin, ki ga je odkril kot koreografa 1996. pri predstavi Babilon pokojni režiser Tomaž Pandur.
Clug pravi:
“Peera Gynta sem delal iz radovednosti, po mariborski premieri je predstava sprožila podoben učinek in spodbuja radovednosti na vseh njenih potovanjih,” pravi pred dunajsko premiero Clug. Predstava je doslej gostovala že v Sanktpeterburgu 2016. na 15. festivalu Dance Open, v HNK v Zagrebu, v češkem Brnu lani in v Budimpešti, v Madžarski narodni operi. Njena uspešna pot se nadaljuje tudi z za naše razmere precedenčnimi franšizami.
Kako je prišlo do tega prestižnega, vrhunskega sodelovanja najvišjega ranga. Vemo, kaj pomeni predstava v Dunajski državni operi, posebej za nas, ki smo v zgodovini bili podrejeni del tega prostora?
“Ni še minilo sto let, letos bo, odkar smo še bili del tega prostora. Ne samo Slovenija, ampak tudi Transilvanija, od koder prihajam. Iz zgodovinske perspektive nam torej dogodek prinaša dodatno zadoščenje, da bo nekaj, kar je nastalo na obrobju nekdanjega cesarstva, v Mariboru, zdaj zaživelo v njegovem osrčju, na Dunaju. Zelo smo ponosni, da je delo mariborskega baleta postalo do te mere prepoznavno, da si željo velika gledališča biti del naše izkušnje.”
Avstrijska Die Bühne o Mariborčanih
Ugledna avstrijska gledališka revija Die Bühne je v januarski številki objavila daljši zapis o Edwardu Clugu in njegovi baletni predstavi Peer Gynt pred premiero na odru Staatsopere na Dunaju. Poudarjajo, da gre za predstavo, ki je bila pred tremi leti premierno uprizorjena na odru Baleta SNG Maribor. Hkrati pa ob Clugovih odmevnih uspehih doma in po svetu poudarjajo pomen premiernega nastopa svetovno znanega koreografa na Dunaju. Posebna priloga, posvečena Štajerski, vložena v revijo, pa prinaša obsežen zapis o Mariboru, posebej pa o SNG.