SVEČANI BALETNI KONCERT TUTU
Koncertna in gledališka dvorana Lendava, ponedeljek, 12. februar 2016
Program:
ŠPANSKI PLES
Glasba: M. Glinka
Koreografija / mentor: Sergej Semenjuk
Izvaja: Plesno gledališko društvo Primabalerina v sodelovanju z Glasbeno šolo Nova Gorica in Glasbeno šolo Vinka Vodopivca Ajdovščina
POLETJE
Glasba: A. Glazunov
Koreografija / mentorica: Matea Brečko
Izvaja: Jerneja Brumec
MENUET V F-DURU – PLESNA ETUDA
Glasba: C. Czerny
Koreografija / mentorica: Vanessa Kreslin
Izvaja: Manja Horvat
ODLOMEK IZ BALETA DON SEBASTIANO – VALČEK ZA DOROTEJO
Glasba: G. Donizetti
Koreografija / mentorica: Ana Trojnar
Izvaja: Doroteja Gorjan
MODERATO MAESTOSO IZ OPERE FAUST
Glasba: Ch. Gounod
Koreografija / mentorica: Ana Tina Petkovšek
Izvaja: Kaja Čeh
LA FILLEULE DES FÉES – MLADOST
Glasba: A. Adam
Koreografija / mentorica: Maja Repe
Izvaja: Andreja Markelj Ažman
POLKA
Glasba: R. Drigo
Koreografija / mentor: Sergej Semenjuk
Izvaja: SEVER Teja
L’ARLESIENNE SUITE NO. 2 – FARANDOLE: PRIPRAVLJENI…POZOR…RELEVÉ!
Glasba: G. Bizet
Koreografija / mentorica: Tanja Pavlič
Izvaja: 2. letnik Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana
TRNULJČICA – VARIACIJA AURORE IZ 3. DEJANJA
Glasba: P. I. Čajkovski
Koreografija: po M. Petipaju Ana Germ
Mentorica: Ana Germ
Izvaja: Nuša Krajnčan
KOLIKO ODTENKOV MENE?
Glasba: Lojze Lebič
Koreografija: Claudia Sovre
Izvaja: Patricija Crnkovič
COPPÉLIA – VARIACIJA FRANZA IZ 3. DEJANJA
Glasba: L. Delibes
Koreografija: M. Petipa
Mentorica: Galina Dmitrieva
Izvaja: Jan Trninič
GUSAR – VARIACIJA MEDORE
Glasba: A. Adam
Koreografija: M. Petipa
Mentor: Nikolai Chilnikov
Izvaja: Anja Dajčman
NAVIHANKA – VARIACIJA LIZE
Glasba: P. L. Hertel
Koreografija: M. Petipa
Mentor: Nikolai Chilnikov
Izvaja: Taja Pec
ON THE NATURE OF DAYLIGHT – BREZ BESED
Glasba: M. Richter
Koreografija: Mojca Ussar
Izvaja: Anja Dajčman
MED NAMA
Glasba: Milko Lazar (Sonata za violino in klavir št.2)
Koreografija: Mojca Ussar
Izvajata: Mojca Majcen in Andreja Šraj
V Gledališki in koncertni dvorani Lendava je v organizaciji Društva baletnih umetnikov Slovenije ter sodelovanju Zavoda za kulturo in promocijo Lendava od 10. do 12. februarja 2016 potekalo TUTU – slovensko baletno tekmovanje.
Organizacijski odbor TUTU, sestavljen iz članov Društva baletnih umetnikov Slovenije Tomaž Rode, Darja Sebastian, Ana Trojnar in Claudia Sovre, je v razpisu povabil na tekmovanje učence baletnih šol z osnovnim programom, baletnih šol z razširjenim oz. obširnejšim programom, dijake srednjih baletnih šol, učence zasebnih baletnih šol in društev, slovenske plesalce, ki se šolajo na baletnih institucijah izven Slovenije, slovenske profesionalne baletne plesalce in tujce, zaposlene v slovenskih gledališčih, ki so se lahko prijavili v različne kategorije.
Možnost, ki je na do sedaj organiziranih baletnih tekmovanjih v Sloveniji še ni bilo, je bila uveljavitev tekmovanja v skupinah, kakor tudi baletnih šol z osnovnim programom v samostojnih kategorijah. Starostni razpon v solo kategorijah je bil od leta 1989 do 2004, pri skupinah pa je zajemal leta med 1997 do 2007. Mentorji so v posameznih kategorijah pripravili krajše etude, v starejših pa je bil možen izbor variacij in pas de deuxjev iz takorekoč vseh klasičnih baletov.
Prijavilo se je 13 šol oz. društev, 15 mentorjev – učiteljev je pripravilo 56 udeležencev, bodisi solo ali v skupinah. Žal v kategorijah, kjer bi se lahko predstavili učenci višje stopnje nižje baletne šole in dijaki srednje šole, prav tako tudi profesionalni plesalci, razen dijakov mariborskega konservatorija, prijav ni bilo. Izjemna škoda, saj bi se mladim ljudem odprle nove možnosti, novi izzivi, a nekateri učitelji so smatrali, da TUTU ni mesto, kjer bi želeli predstaviti svoje delo. O namenu in željah organizatorjev ob vzpostavitvi novega tekmovanja, je bilo več objavljenega že na spletni strani DBUS, kar v celoti povzemamo na straneh te številke BALETa.
Tekmovalce je ocenjevala mednarodna strokovna žirija, sestavljena iz baletnih umetnikov in priznanih pedagogov.
Gabriele Haslinger, nekdanja solistka baleta dunajske državne opere in ugledna pedagoginja, ki je do nedavnega poučevala na Baletni akademiji dunajske državne opere, Emina Minka Kamberović, primabalerina sarajevskega baletnega ansambla, mednarodno uveljavljena baletna pedagoginja in članica žirije na mnogih tekmovanjih, Judit Murányi, tudi mednarodno uspešna balerina in pedagoginja iz Madžarske plesne akademije
(MTF) v Budimpešti, Eriberto Verardi, ne le v Italiji v Balletto di Verona, pač pa po svetu delujoč pedagog, koreograf, režiser in pa Valentin Bartes, plesalec s svetovno kariero in povezovalec evropske in japonske baletne dediščine, trenutno delujoč v Bariju.
Tekmovanje je potekalo v dveh krogih, razdeljenih na dva dneva, na zaključnem koncertu pa so se predstavili nagrajenci in tisti, ki jim je žirija podelila novo možnost nastopa na odru, saj tovrstne izkušnje šele nabirajo. Žirija je podelila sedem nagrad, ki so jih prejeli tekmovalci v razponu osvojenih točk, določenem z razpisom, poleg tega pa so prvi trije uvrščeni v posamezni kategoriji, prejeli zlate, srebrne in bronaste medalje. Prav teh so se predvsem najmlajši zelo razveselili. Posebne nagrade so bile podeljene v obliki štipendij, tako za poletne tečaje kot tudi za celoletno
šolanje, prispevali pa so jih člani žirije in DBUS, medtem ko je praktične nagrade v obliki dresov, copat, trikojev prispevala trgovina Veronarte, ki je tudi poskrbela za snemanje vseh treh dni baletnih preizkušenj.
Novost, uvedena na TUTU tekmovanju, je bila možnost vpogleda v ocenjevalne liste posameznih članov žirije. Mentorji so lahko prevzeli fotokopije, za analizo pa povprašali člane žirije. Ocenjevalni listi, ki so bili brez usklajevanja žirije takoj objavljeni tudi na spletni strani TUTU, so zajemali ne le ocene po posameznih uveljavljenih baletnih kriterijih, pač pa tudi splošne napotke in opažanja učiteljem za nadaljnje delo. S strani mentorjev je bila novost sprejeta z odobravanjem. Glede na dejstvo, da je tekmovanje v taki obliki in z naslovom TUTU zaživelo prvikrat, pa tudi, ker so v najnižjih kategorijah tekmovali mladi plesalci iz neprofesionalnih šol, se je žirija odločila, da za drugi krog ne opravi selekcije in dopusti, da se vsi pokažejo ponovno naslednji dan.
Hkrati s tekmovanjem TUTU, je potekalo tudi 2. slovensko tekmovanje koreografskih miniatur, kjer so se predstavili štirje koreografi. Jernej Bizjak je svojo miniaturo odplesal sam, Dana Petretič jo je zaupala Siniši Bukincu, Claudia Sovre izvrstni mladi plesalki Patriciji Crnkovič, Mojca Ussar pa Mojci Majcen in Andreji Šraj.
Žirija je nagradila koreografijo Mojce Ussar z drugo in koreografijo Claudie Sovre s tretjo nagrado.
Nagrajeni koreografiji sta popestrili zaključni večer mladih plesalcev, kjer so se predstavili vsi nagrajenci in najmlajši, tako solo kot v skupinah. Nagrade so podelili člani žirije, ki so jih tudi prispevali.
Lendavski dnevi so po zaključnem koncertu izzveneli v upanju na novo srečanje prihodnje leto. Za več odziva, konkretnejše predloge, želje in izzive, pa bo organiziran posvet in analiza, kamor bo DBUS povabil baletne učitelje vseh programov.
Prvi odzivi udeležencev, pa tudi žirije so bili izjemno navdušujoči. Možnost primerjave učencev baletnih oddelkov ob glasbenih šolah in samostojnih društev med seboj, se je izkazalo kot dobra odločitev, žal pa smo pogrešali več solistov iz tako imenovanih profesionalnih šol.
Vse dni nas je skozi mavrične barve tekmovalnih kategorij, baletne etude, variacije, pas de deux vodil čaroben glas naše napovedovalke ge. Branke Smole, baletne utrinke je v fotografski aparat lovil Ernő Sebastian, za neprekosljivo izvedbo tekmovanja pa so poleg Tomaža Rodeta, Darje Sebastian, Ane Trojnar in Claudie Sovre požrtvovalno skrbeli še ga. Darinka Preston, Tomaž Čibej, Ludvik Gőnc in Nikolaj Bažika.