SVEČANI BALETNI KONCERT S PODELITVIJO NAGRAD LYDIE WISIAKOVE TER PIE IN PINA MLAKARJA
SNG Maribor, petek, 26. februar 2016
Društvo baletnih umetnikov Slovenije bo podelilo nagrade Lydie Wisiakove ter Pie in Pina Mlakarja v letu 2016.
PROGRAM:
MADŽARSKI PLES
Glasba: Johannes Brahms
Koreografija: Vesna Cestnik Tehovnik
Prvi letnik Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana: Elena Gaber, Maryia Kavaliova, Eva Ogrinc, Maša Pušnik, Lana Voljč, Sara Žervanov, Tobija Hudnik, Jošt Martinčič, Tomaž Roblek, Nal Zgonc
GUSAR – Pas de trois Odalisk
Glasba: Adolph Adam:
Koreografija: po M. Petipaju Galina Dmitrieva
Mentorica: Galina Dmitrieva
Prvi letnik Konservatorija za glasbo in balet Maribor: Nina Bačani, Tinka Kovačič, Nina Kramberger
MANNISH BOY
Glasba: Rolling Stones
Koreografija: Gaj Žmavc
Prvi letnik Konservatorija za glasbo in balet Maribor: Jan Trninič
PLAMEN PARIZA – PAS DE DEUX
Glasba: Boris Asafjev
Koreografija: V. Vainonen
Mentor: Nikolai Chilnikov
Četrti letnik Konservatorija za glasbo in balet Maribor: Alja Senčar in Jakob Korošec
CARMEN
Glasba: Georges Bizet
Koreografija: Tomaž Rode
Barbara Potokar, Kenta Yamamoto
DBUS
DON KIHOT, pas de deux
Glasba: Ludwig Minkus
Koreografija: Marius Petipa
Tetiana Svetlična, Yuya Omaki
Balet SNG Maribor
TANGO
Glasba: Astor Piazzolla
Koreografija: Valentina Turcu
Jelena Lečić, Sytze Jan Luske
Balet SNG Maribor
Podelitev strokovnih nagrad Lydie Wisakove ter Pie in Pina Mlakarja
BOLERO
Glasba: Maurice Ravel
Koreografija: Rosana Hribar & Gregor Luštek
Tjaša Kmetec, Rita Pollacchi, Tasja Šarler , Kristina Aleksova, Georgeta Capraroiu, Urša Vidmar, Polett Kasza, Mariša Nač, Chie Kato, Marin Ino, Elli Purkunen, Petar Đorčevski, Yuki Seki, Lukas Zuschlag, Kenta Yamamoto, Luka Žiher, Yujin Muraishi, Michele Pellegrini, Tomaž Horvat, Owen Lane
Balet SNG Opera in balet Ljubljana
Mariborsko gledališče 26. februarja 2016 ponovno gosti koncert Društva baletnih umetnikov Slovenije, tokrat podelitev nagrad Lydie Wisiakove ter Pie in Pina Mlakarja. DBUS v vseslovenski baletni dogodek povezuje baletni gledališči iz Maribora in Ljubljane ter mariborski in ljubljanski konservatorij za glasbo in balet.
Počastitev baletnih umetnikov, ki prejmejo nagrade, poimenovane po izjemnih baletnih osebnosti slovenskega baleta, Lydii Wisiakovi, profesorici, ki je oblikovala ne le plesalce, pač pa tudi baletne pedagoge, in nestorjih slovenske baletne zgodovine Pie in Pina Mlakarja, je pravzaprav čast in prijetna dolžnost stanovskega društva. Baletni večer z njihovo prisotnostjo in pridihom svečanega nedvomno umešča baletno umetnost med najbolj čarobne.
Vsakoletne nagrajence skrbno izbere komisija za podeljevanje nagrad DBUS, ki poleg nagrad aktivnim plesalcem, izbere tudi baletnega umetnika, ki se je v svojem času odel z odličnostjo. Od leta 1997, ko je najvišjo nagrado za življenjsko delo prejela Lidija Sotlar, do leta 2016, ko jo prejema Mojmir Lasan, se je zvrstilo le nekaj izbrancev, ki so vsak s svojo umetniško barvo oplemenitili slovenski balet: Iko Otrin, dr.Henrik Neubauer (nagrado je kot ustanovitelj podeljevanja le-teh odklonil), Edvard Dežman, Maruša Vidmar, Janez Mejač, Marin Turcu, Gorazd Vospernik in Magda Vrhovec.
NAGRAJENCI 2016:
Nagrado Lydie Wisiakove za življenjsko delo na področju baletne umetnosti prejme Mojmir Lasan, baletni solist, ki je zaznamoval zlata leta ljubljanskega baletnega ansambla.
DBUS podeljuje nagrade tudi še aktivnim plesalcem, ki v posamezni sezoni oz. baletu opaženo odplešejo vlogo in zaznamujejo trenutek v večnost.
Nagrado Lydie Wisiakove za izjemne dosežke v obdoèbju zadnjih dveh let prejmeta Kenta Yamamoto in Yuya Omaki.
Nagrade Pie in Pina Mlakarja za koreografske presežke sta za življenjski opus doslej prejela Milko Šparemblek in žal pokojni Vlasto Dedović.
Valentini Turcu, nagrajenki 2013, ki je oblikovala prenekateri slovenski baletni biser, se tokrat pridružuje Edward Clug, plesalec, koreograf in vodja baleta SNG Maribor.
Nagrado Pie in Pina Mlakarja prejme Edward Clug.
Progam svečanega večera so poleg obeh profesionalnih ansamblov popestrili nagrajenci nedavno izjemno uspešno organiziranega TUTU – slovenskega baletnega tekmovanja. Dijak 1. letnika mariborskega konservatorija Jan Trninič, prvouvrščeni v svoji kategoriji, prejemnik zlate medalje in prve nagrade ter hkrati enoletnega študija na Madžarski plesni akademiji v Budimpešti, se je predstavil v sodobni koreografiji Mannish Boy Gaja Žmavca, njegove sošolke Nina Bačani, Tinka Kovačič in Nina Kramberger, prejemnice tretje nagrade in zlate medalje, s Pas de trois Odalisk iz baleta Gusar, vsi so iz razreda prof. Galine Dmitrieve ter drugonagrajena maturanta istega konservatorija Alja Senčar in Jakob Korošec s pas de deuxjem iz baleta Plamen Pariza pod mentorstvom prof. Nikolaja Chilnikova. Ljubljanski konservatorij so zastopali dijaki I. letnika, dobitniki tretje nagrade in srebrne medalje, s koreografijo Brahmsovega madžarskega plesa njihove profesorice Vesne Cestnik Tehovnik.
Mariborski baletni ansambel je baletno pravljico dopolnil z pas de deuxjem iz Don Kihota, ki sta ga virtuozno odplesala Tetiana Svetlična in letošnji dobitnik nagrade Lydiie Wisiakove Yuya Omaki ter s koreografijo Valentine Turcu Tango v izvedbi Jelene Lečić in Sytze Jan Luskeja.
Nagrajenec iz ljubljanskega baleta Kenta Yamamoto je s svojo partnerko Barbaro Potokar v koreografiji Tomaža Rodeta podoživel strastno Carmen, za zaključek pa je ljubljanski ansambel predstavil Bolero koreografov Rosane Hribar in Gregorja Lušteka.
Velik del plesalcev, ki so zaplesali ta večer, so že bili nagrajenci DBUS, kar nedvomno dokazuje, da so nagrade vzpodbuda za še boljše delo, za še več angažiranosti in prepoznavnosti baletne umetnosti.
Skozi najbolj svečani DBUS večer v letu nas je vodila ga. Branka Smole, ki je s svojim glasom razveseljevala že na tekmovanju v Lendavi, nagrade pa je v imenu komisije podelila predsednica Bojana Hinteregger, v imenu DBUS pa predsednik Tomaž Rode.
DBUS s svojim poslanstvom bogatenja slovenskega baletnega prostora z mnogoterimi dogodki vedno znova dokazuje, da je balet živ, plemenit in pomemben člen slovenske kulturne prepoznavnosti tako na domačem dvorišču kot v tujini, česar naj bi se zavedali ne le umetniki, pač pa tudi širša javnost.