Home arhiv-dogodkov-dbus “PLESALCI PLESALCEM” – MEDNARODNI GALA BALETNI KONCERT

“PLESALCI PLESALCEM” – MEDNARODNI GALA BALETNI KONCERT

MEDNARODNI DOBRODELNI GALA BALETNI KONCERT, ki je bil na sporedu 7. junija 2010 na Velikem odru SNG Maribor je predstavljal vrhunski baletni dogodek, kakršnega v slovenskem kulturnem prostoru že dolgo ni bilo. Devet vrhunskih gostov (Shoko Nakamura, Wieslaw Dudek – oba prvaka Nemškega državnega baleta iz Berlina, Bridget Breiner, Ivan Gil Ortega – oba prvaka Stuttgarter baleta in svobodno delujoča umetnika, Suzanna Kaic iz HET National baleta, Armen Hakobyan – prvak baleta Opere na Renu iz Düsseldorfa, Yelena Pankova, mednarodna baletna zvezda iz St. Peterburga, Bojana Žegarac in Jovica Begojev – prvaka baleta SNP), številni baletni umetniki baleta SNG Maribor (Alenka Ribič Laufer, Anton Bogov, Galina Čajka, Tijuana Križman Hudernik, Matjaž Marin, Katarina de Meneses, Dénes Darab, Evgenija Koškina, Sytze Jan Luske, Eric Borrough, Branka Popovici, Tetiana Svetlychna, Blaga Stojcheva, Olessia Hartmann, Ines Petek in Stefan Banica) ob njih pa še Dana Petretič in Siniša Bukinac, so predstavili pravi baletni spektakel, ki je pomenil eno največjih letošnjih baletno umetniških doživetij v slovenskem kulturnem prostoru. Ne le izvrstna izvedba temveč tudi program, katerega so poleg odlomkov iz klasičnih baletov, pretežno Grand Pas de deuxov (Corsaire, Diana in Acteon, La Bayadera), sestavljale koreografije uveljavljenih koreografov Renata Zanelle (Adagietto), Maura Bignozettija (Kazmir`s Colours), Goye Montera (Vasoso Comunicantes), pa Edwarda Cluga, Freda Lasserja in Valentine Turcu, so nudili umetniško doživetje na vrhunski ravni.


PROGRAM: 

Madredeus: TARDE

Koreografija: Valentina Turcu

Evgenija Koškina – Slovenija, balet SNG Maribor

Sytze Jan Luske – Nizozemska, balet SNG Maribor

 

Moritz Moszkowski: MOSZKOWSKI WALTZ

Koreografija: Vasily Vainonen

Katarina de Meneses – Portugalska, balet SNG Maribor

Dénes Darab – Madžarska, balet SNG Maribor

 

J. S. Bach: VASOS COMUNICANTES

Koreografija: Goyo Montero

Bridget Breiner – ZDA – Stuttgarter Ballet – Mednarodno uveljavljena baletna umetnica

Ivan Gil-Ortega – Španija – Stuttgarter Ballet – Mednarodno uveljavljeni baletni umetnik

 

Leon Minkus: BAJADERA – Grand pas de deux Gamzati in Solorja

Koreografija: Marius Petipa

Galina Čajka – Rusija, prvakinja baleta SNG Maribor

Eric Borrough – Kanada, balet SNG Maribor

Branka Popovici, Tetiana Svetlychna, Blaga Stojčeva, Olesja Hartmann,

Stefan Banica, Sytze Jan Luske

 

Radiohead: RADIO AND JULIET

Koreografija: Edward Clug

Tijuana Križman – Slovenija, solistka baleta SNG Maribor

Matjaž Marin – Slovenija, solist baleta SNG Maribor

 

Cesare Pugni: DIANA IN ACTEON – Grand pas de deux

Koreografija: Marius Petipa

Alenka Ribič Laufer – Slovenija – prvakinja slovenskega baleta – balet SNG Maribor

Anton Bogov – Slovenija – prvak slovenskega baleta – balet SNG Maribor

 

Cesare Pugni: LA VIVANDIÈRE (Markitenka)

Koreografija: Arthur Saint-Leon

Yelena Pankova – Rusija (St. Petersburg) – Mednarodno uveljavljena baletna umetnica

Anton Bogov – Slovenija / Rusija – prvak slovenskega baleta – balet SNG Maribor

Branka Popovici, Tetiana Svetlychna, Blaga Stojcheva, Olesja Hartmann

 

Dmitri Shostakovich: KAZIMIR´S COLOURS

Koreografija: Mauro Bignozetti

Bridget Breiner – ZDA – Stuttgarter Ballet – Mednarodno uveljavljena baletna umetnica

Ivan Gil-Ortega – Španija – Stuttgarter Ballet – Mednarodno uveljavljeni baletni umetnik

 

Adam: CORSAIRE – Pas d´esclave

Koreografija: Marius Petipa

Suzanna Kaic – Ukraina – Soistka HET National Ballet

Armen Hakobyan – Armenija – solist Deutsche Oper am Rhein

 

Brel / Simone: NE ME QUITE PAS

Koreografija: Fred Lassere

Dana Petretič – Slovenija

Siniša Bukinac – Slovenija

 

Camille Saint Säens: UMIRAJOČI LABOD

Koreografija: Michel Fokine

Galina Čajka – Rusija – prvakinja baleta SNG Maribor

 

L. Leschenko: RHAPSODY FOR SANDRO

Koreografija: T.Koundadzè

Yelena Pankova – Rusija (St.Petersburg) – Mednarodno uveljavljena baletna umetnica

 

M. Lazar: PRET-A-PORTER

Koreografija: Edward Clug

Evgenija Koškina, Branka Popovici,  Ines Petek, Katarina de Meneses,

Matjaž Marin – balet SNG Maribor

 

Čajkovski: TRNULJČICA – Grand pas de deux

Koreografija: Marius Petipa

Bojana Žegarac – Srbija, 1. solistka Srbskega narodnega baleta Beograd

Jovica Begojev – Srbija, 1. solist Srbskega narodnega baleta Beograd

 

Gustav Mahler: ADAGIETTO

Koreografija: Renato Zanella

Shoko Nakamura – Japonska, prvakinja Državnega baleta Berlin

Wieslaw Dudek – Poljska, prvak Državnega baleta Berlin


Organizacijsko in umetniško vodstvo: Tomaž Rode

Inšpicient: Peter Krajnc 

Tonski mojster: Gregor Mendaš

Oblikovanje luči: Danijel Rola

Mojster na regulatorju: Sašo Bekafigo

Tehnika SNG Maribor


Društvo baletnih umetnikov Slovenije se iskreno zahvaljuje:

–          Danilo Rošker

–          Yelena Pankova

–          Evelyn Teri

–          Reid Anderson, intendant Stuttgarter baleta

–          Vladimir Malakhov, intendant baleta Nemške opere Berlin

–          Renato Zanella

–          Goyo Montero

–          Mauro Bignozetti

–          Krzysztof  Nowogrodzky     

–          Mateja Kožuh

–          Alan Kavčič


DBUS

SNG Maribor

Ministrstvo za kulturo RS – sofinancer programov DBUS

Krka- sponzor

Mestna občina Maribor 

Adria Airways – uradni letalsi prevoznik

Radio Center – ekskluzivni radijski medijski pokrovitelj

SAZAS – soorganizator

Gostilna Anderlič

Perutnina Ptuj

Europark Maribor


Iz sporočila za medije

Iz medijev: DOBRO JUTRO         SI.GLEDAL.ORG


SOLISTI NA MEDNARODNEM DOBRODELNEM GALA BALETNEM KONCERTU
V SNG MARIBOR, 7. 6. 2010

YELENA PANKOVA se je rodila na Kamtschatki v Rusiji. Izobraževala se je na Baletni akademiji Vaganova v St. Petersburgu, kjer so jo takoj po zaključenem šolanju sprejeli v baletni ansambel znamenitega Kirow gledališča . Čeprav zelo mlada, je kmalu postala ena najbolj eminentnih balerin Kirow baleta, s katerim je gostovala od New Yorka do Sidneya ter po vseh večjih evropskih mestih. Debitirala je kot Kitry v Don Kihotu, takoj za tem pa so sledile nosilne vloge v baletih Giselle, Trnuljčica, La Sylphide, Gusar in Les Sylphides. Glavno vlogo je plesala tudi v prvi ruski izvedbi Balanchinovega baleta Scotch Symphony.
Leta 1990 je skupaj s soprogom Kirillom Melnikovim, prav tako velikim ruskim plesalcem, zapustila St. Petersburg in plesala v Cincinnatiju, Firencah in z Angleškim narodnim baletom v Londonu (English National Ballet), kjer je leta 1992 prejela naslov “Baletni umetnik leta”.
1993 se je pridružila Bavarskemu državnemu baletu v Muenchenu in svojemu že tako obširnemu repertoarju različnih baletnih vlog dodala še mnoge druge, med njimi Julijo v Romeo in Juliji in Tatjano v Oneginu Johna Cranka, Damo s kamelijami in Marijo v Hrestaču Johna Neumaierja, Zakouski in Fearful Symmetries Petra Martinsa, Brief Fling Twyle Tharp, Black Cake Hansa van Mannena in Mozartov Klavirski koncert Uwe Scholza. Leta 1998 je plesala Nikijo v prvi nemški postavitvi Bajadere v koreografiji Patricea Barta.
Kot gostja se je redno vračala v Kirow kjer je poleg drugih upodabljala svojo znamenito kreacijo Giselle in Carmen Rolanda Petita. Plesala je z HET National baletom iz Amsterdama, Državnim madžarskim baletom v Budimpešti, z baletom Milanske Scale, Opere v Bordeauxu, Teatra Massimo v Palermu, Carlo Felice v Genovi, Veronske arene in z mnogimi drugimi.
Leta 2003 je prejela diplomo Baletne pedagoginje na Baletni akadeniji Vaganova v St. Petersburgu. 2004 je v Kazanu v Rusiji postavila celovečerni balet Gusar (Le corsaire) in Les Sylphides v Brazliji, 2006 Les Sylphides v Muenchenu in Labodje jezero v Riu de Janeiru. Vrsto njenih baletnih kreacij med njimi v Gusarju, La Vivandiere, Paquiti in Black Cake – u lahko danes vidimo na televizijskih posnetkih. Za nocojšnji Mednarodni dobrodelni gala baletni koncert je Yelena Pankova za Mariborski balet postavila La Vivandiere v katerem pleše tudi sama.

BRIDGET BREINER se je rodila v Connecticutu, ZDA. Izobraževala se je na Ballet Met Dance Academy v Ohiu, kasneje pa na Heinz-Bosl-Stiftungu v Münchnu, kjer je baletno šolanje tudi zaključila. Leta 1992 se je pridružila Bavarskemu državnemu baletu iz Muenchena, leta 1996 pa Stuttgartskemu baletu pod vodstvom Reida Andersona, kjer je kmalu postala ena najbolj cenjenih baletnih umetnic. Med leti 2006 in 2008 je plesala z baletom Semper Opere v Dresdnu pod vodstvom Aarona Watkina. Od leta 2008 je redna gostja Stuttgartskega baleta, pogosto pa nastopa tudi z drugimi nemškimi baletnimi ansambli.
Njen repertoar obsega vrsto dramskih junakinj v baletih Johna Cranka (Julija v Romeu in Juliji, Tatjana v Oneginu, Odette/Odile v Labodjem jezeru, Diva v Poéme de l’Extase), Johna Neumeiera (Marguerite Gautier v Dami s kamelijami, Blanche Dubois v Tramvaju poželenja), pa Giselle v Paul Chalmerjevi Giselle. Njen obsežen neo-klasični repertoar vključuje dela Georgea Balanchina (Apollo (Terpsihora), Violinski koncert, Concerto Barocco in Simfonija v C), Jeromeja Robbinsa (Novice v Cage, Balerina v Koncertu, Plesalka v Mauve v Dances at a Gathering), sodelovala pa je tudi z Glenom Tetleyem, kjer je svojemu repertoarju dodala še Columbino v Pierrot Lunaire in vodilno vlogo v Posvetitvi pomladi in Voluntaries.
Njena vsestranskost ji je prinesla vodilne vloge v baletih Williama Forsythea (Herman Schmerman, Approximate Sonata, In the Middle, Somewhat Elevated, The Second Detail, Love Songs), Hansa van Manena (Somrak, Kleines Requiem, Große Fuge, in Pet tangov) in Jiříja Kyliána (Nuages, Pozabljena dežela, Sinfonietta, Svadebka, Return on a Strange Land). S svojim plesom pa navdihuje tudi številne, danes vodilne koreografe evropskih baletnih odrov kot so Christian Spuck, Douglas Lee, Kevin O’Day, Mauro Bigonzetti, David Dawson, Dominique Dumas, Nicolo Fonte, Jean Grand-Maître, Ivan Cavallari, Marc Spradling in Pascal Touzeau.

IVAN GIL-ORTEGA se je rodil v Madridu v Španiji. Usposabljal se je v baletnih šolah “Joan Magrinya” in »Gran Teatra Del Liceu« v BarcelonI ter v Carmen Roche V Madridu.
Leta 1995 se je pridružil Stuttgartskemu baletu, 1996 pa kot solist baletu Nemške opere v Berlinu (Deutsche Oper Berlin). Leta 1997 se je znova vrnil v Stuttgart kjer je bil 2001 promoviran v baletnega prvaka. Pod enakim nazivom je leta 2007 postal član Nacionalnega baleta Het (Het National Ballet).
V svoji karieri je plesal številne vloge, med njimi princa Siegfrieda in Rothbarta v Labodjem jezeru, Petrucchia in Lucentia v Ukročeni trmoglavki (John Cranko), Grofa Parisa in Mercuria v Romeu in Juliji (John Cranco), Častnika v Dami in bedaku (Lady and the Fool, John Cranko), Basilia in Spada v Don Kihotu (Massimiliano Guerra), Colasa v Navihanki (Frederic Ashton), Armanda, Des Grieuxa in Gastona v Dami s kamelijami (Derek Dean, John Neumeier), Princa in Carabossa v Trnuljčici (Marcia Haydeé), Evgenija Onjegina v Onjeginu (John Cranko), Albrehta v Giselle, Romea v Romeu in Juliji (Youri Vamos), Solorja v Bajaderi (Natalia Makarova)… Njegov repertoar vključuje tudi glavne vloge v koreografijah priznanih koreografov kot so Hans van Manen, Uwe Scholtz, David Bintley, Jerome Robbins, William Forsyte, George Balanchine, Mauro Bigonzeti, Nicolo Fonte, Goyo Montero and Christian Spuck.
Od leta 2007 deluje kot svobodni baletni umetnik. Nastopa na mnogih mednarodnih svečanih baletnih uprizoritvah po vsem svetu , kot gostujoči umetnik pa sodeluje z baletnimi ansambli kot so Ballet de Santiago, Stuttgart Ballet, West Australian Ballet, the National Ballet of Croatia, Universal Ballet of Corea, Teatro San Carlo Napoli, Maggio Danza in drugimi.
Leta 2009 je prejel nagrado Premio di Positano Danza v Italiji. Kot asistent je sodeloval s koreografom Stuttgartskega baleta Christianom Spuckom, in z Goyo Monterom, direktorjem Nürnberškega balleta (Nürnberg Ballet).

SHOKO NAKAMURA se je rodila v Fukuoki, Japonska, kjer se je s sedmimi leti pričela izobraževati v baletni šoli Tanaka. Potem ko je pri šestnajstih letih osvojila prvo nagrado na mednarodnem baletnem tekmovanju v Lausanni (Grand Prix de Laussane) je prejela štipendijo in šolanje nadaljevala v baletni šoli John Cranko v Stuttgartu, kjer je dve leti kasneje diplomirala z velikim uspehom.
Leta 1998 je postala članica Stuttgartskega baleta, dve leti kasneje pa baleta Dunajske državne opere, kjer je bila kmalu promovirana v prvakinjo. Na Dunaju jo je leta 2006 videl Vladimir Malakhov in jo povabil, da se pridruži Berlinskemu državnemu baletu, kjer od leta 2006 pleše vodilne vloge klasičnega in sodobnega baletnega repertoarja.
Njen repertoar vključuje Odette / Odile in Pas de cinque v Labodjem jezeru (Rudolf Nurejev, Patrice Bart), Myrtho v Giselle (Elena Tchernichova, Patrice Bart), Gamzatti v Bajaderi (Vladimir Malakhov), Sylvia v Sylviji (Frederick Ashton), Winter v Plesu v Maskah (Vladimir Malakhov), Aegino v Spartaku (Renato Zanella), Balerino v Petruški (Renato Zanella), Snežno kraljico v Hrestaču (Renato Zanella, Patrice Bart), Carrini Yvette v Pepelki (Renato Zanella), Pepelko v Pepelki (Vladimir Malakhov), La Sylfide v La Sylfide (Peter Schauffus), Dobro vilo v Trnuljčici (Peter Wright), Copellio v Copelliji (Gyula Halangozŏ), Theme and Variations, Tschaikowsky-Pas-de-deux, Serenade in Apollo musagete, Ballet Imperial (George Balanchin), Petite mort (Jirí Kyliáns), Slingerland-Pas-de-deux (Wiliam Forsythe), Konzertantes Duo, Alles Walzer in “Beethoven Opus 73” (Renato Zanella), The Vertiginous Thrill of Exactitude (William Forsythe), Serait-ce la mort? (Maurice Bejart) in mnoge druge.

WIESLAW DUDEK se je rodil na Poljskem v Ostrow Wielkopolski. Šolal se je na Državni baletni šoli v Lodzu, kjer je v letih 1993 in 1995 zmagal na poljskem baletnem tekmovanju in bil imenovan za najboljšega absolventa tamkajšnje baletne šole.
Plesal je v Narodnem gledališču v Varšavi (solist 1997 in prvak 1999), leta 2001 se je pridružil Stuttgatskemu baletu, od leta 2004 pa je prvak Državnega baleta v Berlinu.
Njegov repertoar vključuje številne pomembne vloge klasičnega in sodobnega baletnega repertarja med njimi v Les Sylphides Michaila Fokina, Oneginu, Romeu in Juliji, Ukročeni trmoglavki, Dami in bedaku, Poème de l’extase ter Labodjem jezeru Johna Cranka, Navihanki Fredericka Ashtona, Giselle Valentine Savine in Reida Andersona, Dami s kamelijami Johna Neumaierja, Trnuljčici Marciee Haydee, Manon Kennetha McMillana, Hrestaču in Labodjem jezeru Patricea Barta, Pepelki in Trnuljčici Vladimira Malakhova, Sylviji Fredericka Ashtona kot v koreografijah Uwe Scholza, Hansa van Mannena, Georgea Balanchina, Angelina Preljocaja, Mauricea Bejara, Jirija Kylinana, Borisa Eifmana in drugih. Gostuje na Poljskem, na Japonskem in v Braziliji. V okviru stuttgartskega festivala Mladi koreografi je predstavil svojo koreografijo Srečno pot. Je tudi diplomirani baletni pedagog.

SUZANNA KAIC se je rodila v Kharkovu v Ukrajini. Najprej je obiskovala tamkajšnjo Ukrajinsko baletno akademijo, kasneje pa baletni konservatorij Dunajske državne opere, kjer je tudi diplomirala. Leta 2002 se je sprva pridružila baletnemu ansamblu Nemške opere na Renu (Deutsche Oper am Rhein) v Dusseldorfu kjer je postala baletna solistka, leta 2009 pa pod enakim nazivom HET National Baletu v Amsterdamu.
Njen repertoar med drugimi vključuje glavne vloge v baletih Labodje jezero, Hrestač, Giselle, Romeo in Julija, Pepelka in Trnuljčica kot v koreografskih mojstrovinah Jirija Kyliana, Matsa Eka in Hansa van Mannena.
Gostuje na Poljskem, v Koreji, Avstraliji in Italiji. Prejela je zlato plaketo na baletnem tekmovanju Serge Lifare v Kijevu in srebrno plaketo na mednarodnem baletnem tekmovanju v Rimu.

ARMEN HAKOBYAN je po rodu iz Erewana v Armeniji. Sprva se je izobraževal na baletni akademiji v Erewanu, kasneje pa na Sofijski baletni akademiji v Bolgariji. Je prvi zmagovalec Bolgarskega državnega baletnega tekmovanja in finalist mednarodnega baletnega tekmovanja v Varni leta 2000, kjer je prejel posebno nagrado. Leta 1995 je postal solist bolgarskega baletnega ansambla Arabesque, dve leti kasneje solist baleta Sofijske državne opere, zatem solist baleta Ahenburg – Gera, danes pa je prvi solist baleta Nemške opere na Renu (Deutshe oper am Rhein) v Düsselsorfu. Njegov repertoar poleg klasičnih baletov vključuje tudi dela koreografov med katerimi so Hans van Mannen, Youri Vamosh, John Neumaier, Uwe Scholz, Mats Ek, Jiři Kylian, Martin Schlapher, Yuri Grigorovich in drugi. Gostuje v Bolgariji, Koreji in Nemčiji.

BOJANA ZEGARAC se je rodila v Beogradu, kjer je tudi zaključila baletno šolanje. V Srbskem narodnem gledališču v Beogradu je prvič nastopila že z enajstimi leti kot Klara v Hrestaču. Dve leti kasneje je na republiškem tekmovanju klasično baletnih plesalcev prejela največje število možnih točk in osvojila posebno nagrado, prav tako je prvo nagrado osvojila na Naodnem tekmovanju “Festival mladih talentov”.
Leta 2001 je začela sodelovati z Jamesom Amarjem in plesala v baletu Napoli Avgusta Bournovilla ter istega leta prejela posebno nagrado “Angeli Beograda”, ki jo podeljuje Ministrstvo za izobraževanje in šport Republike Srbije.
Marca 2002 je v Srbskem Narodnem gledališču prvič odplesala Labodje jezero, na koncu istega leta pa prejela nagrado Beograjskega mestnega konsilija in prvo nagrado na tekmovanju baletnih plesalcev Srbije in Črne gore. Za časa šolanja je sodelovala z Petarom in Ljubinko Dobrijević, Marie-Claude Pietragalla, Julienom Derouaultom, Renatom Zanello, Dietmarjem Seyffertom in Krunislavom Simićem. Kot članica dvajsetih mladih profesionalnih baletnih plesalcev iz Balkana je sodelovala z Jiřijem Kylianom in plesala v njegovih predstavah.
Udeležila se je tudi več mednarodnih baletnih tekmovanj, med njimi v Varni v Bolgariji.
Leta 2004 je s sedemnajstimi leti končala baletno šolanje in postal članica baleta Srbskega narodnega gledališča v Beogradu, kjer je leta 2008 postala prva solistka.
Njen repertoar poleg številnih različnih vlog vključuje nosilne vloge v baletih Labodje jezero, Don Kihot, Paquita, Trnuljčica in Žar ptica.

JOVICA BEGOJEV se je rodil v Novem Sadu v Srbiji, kjer je diplomiral na tamkajšnji baletni šoli v razredih Vere Fele in Dragana Jerinkića. V letih 2000 do 2005 je bil solist Srbskega arodnega gledališča v Novem Sadu, od leta 2005 pa je solist baleta Srbskega narodnega gledališča v Beogradu. Sodeloval je z Ljubinko in Petarom Dobrijevićem, Renatom Zanello, Olivierom Pateyem iz Pariza, Bahramom Juldashevim iz Rusije, Ricardom Nunezom iz Cube, Sergejem Gordienko iz Kijeva, Vladimirjem Vasilijevim iz Moskve, Dirtmarjem Saifertom iz Nemčije, Viktorjem Barikinijem, Konstantinom Kostjukovim, Robertom Klyavinom in Mary C. Pietragala iz Pariza.
Njegov repertoar vključuje nosilne vloge v baletih La Sylphide (kor. Michel Fokine), Cage (kor.Lidija Pilipenko), Don Kihot (kor Vladimir Vasilev), Trnuljčica (kor. Vladimir Logunov) in Labodje jezero (kor. Dimitrije Parlić) ob njih pa solistične vloge v Labodjem jezeru, Trnuljčici, Paquiti, Giselle, Grku Zorbi, Kraljici Margot, Interval in drugih.
Gostoval je v Kolumbija (Bogota), Kanadi (Toronto, Ottawa), Italiji (Rim), Mehiki in Španiji (Bilbao in Santander). Pod okriljem projekta Nizozemske ambasade je sodeloval z Jiřijem Kylianom kot njegov asistent.

ALENKA RIBIČ LAUFER se je rodila v Mariboru in leta 1989 diplomirala na Srednji glasbeni šoli v Mariboru. Že med šolanjem je sodelovala v raznih predstavah (Pepelka, Flamska legenda, Serenada, Zorenje).
Leta 1989 je bila sprejeta v baletni ansambel V SNG Maribor. V sezoni 1990/91 je bila kot solistka zaposlena v HNK Zagreb, od leta 1991 pa je prva solistka baleta SNG Maribor.
Solistične vloge: Peer Gynt, Peter in volk, Ples kadetov, Trnuljčica, Labodje jezero, Don Kihot, Giselle, Carmen, Spartak, Coppelia, Bajadera, Hrestač. Gostovala je v Zagrebu ( Hrestač, Trnjulčica), Ljubljana ( Hrestač, Giselle), Solistični koncerti po Sloveniji in v Bregenzu, ter v Budimpešti (Spartak).
V Luxemburgu se je leta 1993 na tekmovanju uvrstila v finale in istega leta prejela zalazo medaljo in grand prix v Ljubljani. Leta 1994 je na tekmovanju v Rusiji prejela nagrado kritikov za umetniški dosežek in nagrado sponzorjev za najboljšo tujo plesalko.
Alenka Ribič Laufer je leta 2001 prejela Glazerjevo listino. V letu 2003 bila nominirana za nagrado Prešernovega sklada, ki jo je leta 2004 tudi prejela.

ANTON BOGOV se je rodil v Omsku v Rusiji, baletno šolanje pa zaključil v Almati v Kazakstanu. Že v času šolanja je nastopal na šolskih produkcijah in gledaliških predstavah. Po baletnem tekmovanju leta 1993 v Moskvi se je zaposlil v Mednarodnem baletnem gledališču Ochi v Nagoji na Japonskem, kjer je še danes stalni gost. Naslednje leto se je priključil baletnemu ansamblu Opere in baleta SNG v Mariboru, leta 1996 postal solist in 1998 tudi slovenski državljan. Sicer prvi solist mariborskega baleta, kot gost stalno nastopa tudi z drugimi ansambli:
SNG Ljubljana – Hrestač, Giselle, Ana Karenina, Labodje jezero; Opera Graz – Silfide in Navihanka; Hrvaško narodno gledališče Zagreb – Trnuljčica, Labodje jezero, Don Kihot, Bajadera, Carmen; Narodno gledališče Praga – Labodje jezero; mednarodni baletni festival Osaka – Don Kihot in Silfide; Bregenz – Don Kihot; Romunski narodni balet na gostovanju po Evropi; Festival Kišinjev Moldavija; gledališče Toulon – Trnuljčica, Coppelia; gledališče Atlanta, Georgia – Labodje jezero; gala koncerti v Bologni, Genovi in Parmi v izbrani skupini Roberto Bollé and Friends itd.
V osnovi klasični plesalec pa nastopa tudi v delih s sodobnejšo koreografijo (Balanchine, Mc Millan, Massine, Clug).
Na mnogih mednarodnih baletnih tekmovanjih (Seul, Ljubljana, Budimpešta, Varna, Nagoja, Luksemburg, Šanghaj) je med leti 1995 in 2004 prejemal visoke nagrade za izvrstno tehniko, najboljše partnerstvo in celotni umetniški vtis. Je »naj kulturnik« leta 2006 po izboru novinarjev revije Mariborčan in prejemnik nagrade Prešernovega sklada leta 2007.

GALINA ČAJKA se je rodila v Almaty v Kazahstanu. Leta 1981 začela obiskovati srednjo baletno šolo v Almaty, od koder je bila zaradi izjemne nadarjenosti in uspešnosti poslana na študij na baletno akademijo Vaganova v današnji Sankt-Petersburg v Rusiji.
Po z odliko končanem študiju leta 1989, je pričela s kariero številnih opaznih zborovskih ter solističnih vlog v teatru Musorgskoga v Sankt-Petersburgu.
Leta 1994 se je pridružila ansamblu SNG Maribor, kjer je odplesala solistične vloge v baletih Labodje jezero, Giselle, Coppelia, Spartak, Trnuljčica, Don Kihot, Romeo in Julia, Carmen-Suita, Bajadera, Hrestač, Grk Zorba ter v Tangu, Arhitekturi tišine in Faustu Edvarda Cluga.
Gostovala v Hrvaški, Bosni in Hercegovini, Srbiji, Rusiji, Ukrajini, Taiwanu, , Italiji, Franciji, Nemčiji, na Portugalskem in Madžarskem.
Galina Čajka se odlikuje kot suverena interpretka raznolikih plesnih likov ob zanesljivi in virtuozni plesni tehniki pa vedno znova navdušuje občinstvo in kritično javnost. Je letošnja dobitnica strokovne nagrade Lydia Wisiakowa, za posebne umetniške dosežke na področju baletne umetnosti v letu 2009.

TIJUANA KRIŽMAN HUDERNIK je pri štirinajstih letih pričela z baletom na SGBŠ v Mariboru. Šolanje klasičnega baleta je pod mentorstvom Nikolaja Shilnikova uspešno zaključila z maturo leta 2002.
Leta 2002 je uspešno opravila sprejemne izpite za vpis na Akademijo milanske Scale. Med šolanjem je sodelovala na »Gala Nureyev« v teatru Arcimboldi v Milanu in na gala koncertu ob 190. obletnici šole milanske Scale. Na zaključni produkciji Akademije milanske Scale je odplesala pas de trois iz baleta Paquita. Leta 2004 je akademijo z odliko zaključila in se pridružila solo zboru baleta Slovenskega narodnega gledališča Maribor, kjer je leta 2008 postala solistka.
Med šolanjem na SGBŠ je nastopila v Plesu kadetov in Giselle. V SNG Maribor je odplesala glavne vloge v Trnuljčici, Pepelki, Malem princu ter Radio & Juliet in nastopila v Hrestaču, Labodjem jezeru, Grku Zorbi, Arhitekturi tišine, Gospodarjih časa, Lakme ter Prêt-à-porter. Gostovala je v Luxemburgu, Italiji, Srbiji, Singapurju, na Hrvaškem, Japonskem ter Portugalskem. Na tekmovanjih je leta 1998 prejela prvo nagrado v Celovcu, 2000 tretjo nagrado v Freiburgu, leta 2000 tretjo nagrado v Firencah (Italija), leta 2001 prvo nagrado in zlato plaketo v Ljubljani, leta 2003 malo plaketo Občine Piran, leta 2005 drugo nagrado in srebrno plaketo v Ljubljani, leta 2006 drugo nagrado v Firencah, leta 2007 prvo nagrado in zlato plaketo ter Grand prix v Mariboru, prvo nagrado na Dunaju, tretjo nagrado v Rimu in nagrado DBUS Lidije Wisiak za vlogo Aurore iz baleta Trnuljčica. Je letošnja dobitnica Tartinijevega priznanja, ki ga za izjemne stvaritve na področju kulture vsako leto ob Slovenskem kulturnem prazniku podeljuje Mestna občina Piran.

MATJAŽ MARIN je baletno znanje začel pridobivati s šestimi leti v nižji baletni šoli v Mariboru, kjer je leta 2000 končal še srednjo baletno šolo. Po uspešno opravljeni avdiciji je bil istega leta sprejet v baletni ansambel Slovenskega narodnega gledališča Maribor, kjer je do sedaj sodeloval v vseh klasičnih in modernih baletnih predstavah ter projektih: Spartak, Copellia, Bajadera, Trnuljčica, Hrestač, Labodje jezero, Grk Zorba, Tango, Lacrimas, Radio and Juliet ter Arhitektura tišine. V nekaterih od teh je plesal tudi solo in demisolo vloge, vlogo princa pa je prvič odplesal leta 2007 v baletni predstavi Pepelka.
Leta 2007 se je že četrtič udeležil tekmovanja mladih baletnih plesalcev in prejel zlato plaketo. Do takrat je na tem tekmovanju v svoji kategoriji prejel dve bronasti plaketi. V dobrih sedmih letih dela v Slovenskem narodnem gledališču Maribor je gostoval na Portugalskem, v Italiji, Luksemburgu, Grčiji, na Hrvaškem, v Makedoniji, Bosni in Hercegovini, Franciji, Izraelu, Columbiji, Singapurju, ZDA ter na Nizozemskem. Leta 2008 se je pridružil solistom baletnega ansambla SNG Maribor.

CATARINA SÃO JOÃO DE MENESES, po rodu iz Portugalske, je baletno šolanje končala v Lizboni. Želja po dodatnem baletnem znanju jo je popeljala na Nizozemsko državno baletno akademijo HBO v Amsterdam, kjer jo je opazil vodja baleta Slovenskega narodnega gledališča Maribor, Edward Clug. Na njegovo povabilo se je v sezoni 2008 / 2009 pridružila mariborskemu baletnemu ansamblu.
Kmalu za tem je zablestela kot Klara v baletu Petra Iljiča Čajkovskega Hrestač ter s svojo iskreno upodobitvijo in širokim tehnično umetniškim spektrom navdušila kritike in požela naklonjenost občinstva.
Njena spontana gracioznost in plastičnost njenega giba nakazujeta na odlične psihofizične baletne dispozicije ter prefinjen smisel za iskanje vzporednih estetskih umetniških trenutkov med glasbo in kanonizirano poetiko v klasičnem baletu. Zaradi dojemljivosti za različne plesne tehnike in estetike se Katarina de Meneses odlikuje tudi kot plesalka v predstavah sodobnega baleta, kar z uspešnimi kreacijami dokazuje v predstavah Vojček, Staše Zurovca in Pret-a-porter ter Watching Others Edwarda Cluga.
V baletni predstavi Bajadera v koprodukciji baletnih ansamblov iz Maribora in Ljubljane je plesala Dekle z vrčem, Ples s šali, v sencah in variacijah, v Labodjem jezeru pa Pas de trois.
Udeležila se je Mednarodnega baletnega tekmovanja v Varni leta 2006, istega leta pa je na mednarodnem baletnem tekmovanju Danceart v Faru osvojila prvo nagrado.

DÉNES DARAB, po rodu Madžar, je obiskoval Madžarsko baletno akademijo v Budimpešti, na kateri je diplomiral leta 2006. 2007 se je pridružil baletu SNG Maribor. Pleše glavne solistične vloge, med njimi Princa Siegfrieda in Pas de trois v Labodjem jezeru, Solorja v Bajaderi, Princa v Hrestaču in vloge v baletih Edwarda Cluga. Na 4.tekmovanju Madžarske baletne akademije in Noverre foundation je leta 2004 prejel tretjo nagrado. Gostoval je v Beregenu na Norveškem, v Tokyu in Cofuju na Japonskem ter v Paoli v Italiji.

EVGENIJA KOŠKINA je po rodu iz Ukrajine. Baletno šolanje je zaključila v baletni šoli Narodnega gledališča v Kijevu, kjer je v Akademskem mladinskem gledališču dobila prvo zaposlitev. Leta 2002 se je pridružila Mariborskemu baletnemu ansamblu. Med drugim je plesala pas de trois, pas de quatre in Pas de Action v Bajaderi, Dragulje in Vilo usode v Trnuljčici, sestro in Pepelko v Pepelki, Pas de trois, Velike labode in Neveste v Labodjem jezeru ter sodelovala v projektih Edwarda Cluga Tango, Arhitektura tišine, Pret-a-porter in gledati druge. Na 5. in 6. mednarodnem baletnem tekmovanju na Dunaju se je uvrstila v finale, na 8. tekmovanju mladih slovenskih baletnih plesalcev pa je prejela zlato plaketo. Je dobitnica strokovne nagrade Lydia Wisiakova za posebne dosežke na področju baletne umetnosti v letu 2009.

SYTZE JAN LUSKE, nizozemski baletni plesalec je šolanje začel na Narodni Baletni Akademiji v Amsterdamu. Izobraževanje je nadaljeval na Narodni baletni šoli v Torontu, Madžarski plesni akademiji v Budeimpešti ter Kraljevski baletni šoli v Londonu. Od leta 1999 do 2006 je deloval v Nizozemskem državnem baletu, kjer je nastopil v vseh pomembnih vlogah klasičnega baleta, plesal pa je tudi v delih sodobnejših koreografov kot so G. Balanchine, K. Pastor, N. Criste… V Operi in baletu SNG Maribor deluje od leta 2007, v tem času je nastopil kar v 200 predstavah baletnega, opernega in dramskega repertoarja. V solističnih vlogah je blestel kot José (Carmen), Hrestač (Hrestač), Dance Master (Pepelka), Orpheus (La Callas), Rothbart (Labodje jezero). Letos je svoj ustvarjalni opus razširil še na področje koreografije, sodeloval pa je tudi v plesnem projektu Edwarda Cluga, Gledati Druge.

ERIC BURROUGH se je rodil in odraščal v Vancouveru v Kanadi. Sprva se je izobraževal pri Kraljevem baletu Winnipeg (Royal Winnipeg Ballet), kasneje pa na Baletni akademiji Goh kjer je tudi diplomiral. Sprva se je pridružil mladinskemu ansamblu Goh baleta, kasneje pa baletu BC (Ballet BC) in Irskemu baletu. Danes je član baleta SNG Maribor. Plesal je glavne vloge v Giselle, Labodjem jezeru in Hrestaču.

DANA PETRETIČ je slovenska plesalka, doma s Primorske. Je samostojna ustvarjalka na področju plesa. Izobraževala se je pri Fredericu Jahnu, Mateju Selanu, Marinu Turcu in Georgeti R. Capraroiu. Leta 2006 je bila finalistka Festivala koreografskih miniatur v Beogradu in v sodelovanju s Sinišo Bukincem dosegla 2 nagrado občinstva. Izpopolnjevala se je na Guadeloupe (FWI) in New Yorku(ZDA) in sodelovala z Friuli Venezia Giulia ballet dance company (Nicoleta Josifescu). Od leta 2007 vodi Art dance studio Portorož.

SINIŠA BUKINAC je od leta 1997samostojni ustvarjalec na področju plesa. Leta 2000 je prejel naziv Plesalec leta, ki ga podeljuje RTV Slovenija. Njegovi pomembnejši pedagogi so Grant McDaniel, Fred Lasserre, Maritza Galaz, Laurence Levasseur. Bil je finalist Prix Volinine 1997, dobitnik 1. nagrade Festivala koreografskih miniatur v Beogradu leta 1998 in 2004 in finalist Ballet and Modern dance competition Nagoya 2002. Je član Slovenskega plesnega projekta, Sweet Move Paris, sodeloval pa je tudi kot gost z baletom SNG Opera in Balet Ljubljana ter v Friuli Venezia Giulia ballet dance company (Nicoleta Josifescu).

Date

07.06.2010
Expired!
Kategorije