GAUDEAMUS GALA BALETNI KONCERT
SNG Maribor, Velika dvorana, 27. februar 2015
Program:
MEDITATION
Glasba: Jules Massenet
Koreografija: Barna Monika
Pleše: Hungarian Dance Academy
GYMNOPEDIE 2
Glasba: Erick Satie
Koreografija: Tanja Pavlič
Pleše: Ingrid Tušar (Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana)
HRESTAČ – KITAJSKI PLES
Glasba: P. I. Tchaikovsky
Priprava: Bachram Yuldashev
Koreografija: Vasily Vajnonen
Plešeta: Victoria Tornyai, Viktor Mikulišin (Konservatorij za balet Eva Jaczova, Bratislava)
GUSAR, variacija Pas de trois Odalisque
Glasba: Adolph Adam
Koreografija: Marius Petipa
Pleše: Ema Perić (Konservatorij za glasbo in balet Maribor)
ESMERALDA – Variacija Esmeralde 2. dejanje
Glasba: Cesare Pugni
Koreografija: Marius Petipa
Pleše: Francesca Baciu (“Floria Capsali” Choreography High School, Bucharest – Roumania)
DINAMITE
Glasba: Grupo ADC
Koreografija: Martha Sahagun
Pleše: David Perez Enciso (National Escuela en pro del talento Veracruzano Mexico)
NAVIHANKA – PAS DE DEUX
Glasba: Peter Ludwig Hertel
Koreografija: Alicia Alonso
Plešeta: Martina Mantovani, Alessandro Frola (Profesione danza Italia)
TRIANGEL
Glasba: Arnalds
Koreografija: Mojca Ussar
Plešeta / Dancing: Nika Zalokar, Iva Jajčevič (Konservatorij za glasbo in balet Maribor)
GISELLE, variacija Albrechta
Glasba: Adolph Adam
Koreografija: Jean Coralli
Pleše: Filip Viljušić (Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana)
DON QUIJOTE
Glasba: Ludwig Minkus
Koreografija: Marius Petipa
Pleše / Dancing: Virginia Perez Encisco (National Escuela en pro del talento Veracruzano Mexico)
LUTKI
Glasba: Anatol Konstantinovich Liadov
Koreografija: Hamzin
Plešeta: Réka KOVÁCS, Vince TOPOLÁNSZKY (Hungarian dance academy, Budapest)
TANGO
Glasba: Hugo Diaz
Koreografija: Edward Clug
Pleše: Ion Dinita (“Floria Capsali” Choreography High School, Bucharest – Roumania)
LABODJE JEZERO, variacija Princa iz 3. dejanaj
Glasba: P. I. Tchaikovsky
Koreografija: Marius Petipa
Pleše: Marián Kuchár (Konservatorij za balet Eva Jaczova, Bratislava)
PAQUITA
Glasba: P. I. Tchaikovsky
Koreografija: Marius Petipa
Pleše: Nina Ravasová (Konservatorij za balet Eva Jaczova, Bratislava)
BLUE RHAPSODY
Glasba: Stefan Mrvica
Koreografija: Galina Čajka Kuhar
Plešejo: dijakinje 2. letnika Umetniške gimnazije Konservatorija za glasbo in balet Maribor
4 ZADNJE PESMI
Glasba / Music: Richard Strauss
Koreografija / Choreography: Gaj Žmavc
Kostumi, luč & scena: Gaj Žmavc
Pleše: Mladi slovenski balet
Alena Medič, Metka Beguš, Monika Zorko, Lara Flegar, Gabiela Mede, Aleks Theo Šišernik, Uroš Škaper
PAQUITA
Glasba: Ludvig Minkus
Koreografija: Marius Petipa
Pleše: Virginia Perez Encisco (National Escuela en pro del talento Veracruzano Mexico)
DON KIHOT, Kraljica Driad
Glasba: Ludvig Minkus
Koreografija: Marius Petipa
Pleše: Lara Maher (Konservatorij za glasbo in balet Maribor)
VALSE
Glasba: Moritz Moszkowsky
Koreografija: Vasilij Vainonen
Plešeta: Cintia Petrőcz, Bánk Téglás (Hungarian dance academy, Budapest)
JOURNEY INTO MY HEART
Glasba: Sedaa
Koreografija: Sergiu Anghel
Pleše: Francesca Baciu (“Floria Capsali” Choreography High School, Bucharest – Roumania)
CALIFORNIA POPPY
Glasba: P.I.Tchaikovski
Koreografija: Anna Pavlova
Pleše: Polina Novgorodova (Moscow Ballet School at the Moscow State Academic Theatre of Dance “Gzhel”)
PAS DE SEPT IZ ‘A FOLKTALE’ IN PAS DE DEUX THE BALABILE 1. DEJANJA BALETA ‘NAPOLI’
Glasba: Holger Simon Paulli
Koreografija: August Bournonville
Postavitev: Dinna Bjorn
Plešeta: Sasha Leong, Theo Grand Duff (Netherland National ballet academy Amsterdam)
TRNULJČICA / THE SLEEPING BEAUTY, Variacija princa Desireja 3. dejanje
Glasba: P.I.Tchikovski
Koreografija: Marius Petipa
Pleše: Ion Dinita (“Floria Capsali” Choreography High School, Bucharest – Roumania)
TRNULJČICA, variacija Aurore 3. dej.
Glasba: P. I. Čajkovski
Koreografija: Marius Petipa
Pleše: Neža Rus (Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana)
INFARCTION
Glasba: ISNOD – Damian Stephens; RN2-09 PT1-PT2 – Aoki Takamasa, Closer – CoH & Cosey Fanni Tutti, Carnival – Nick Cave & Warren Ellis
Koreografija: Jed O’Grady Weiss
Pleše: Sebastiano Mazzia, Domenico Messina, Alexander Kaden, Cristiano Zaccaria, Gianni Melfi, Antonio Lanzo (Ballet academy of the Vienna state opera)
DYING SWAN
Glasba: Camille Saint Saens
Koreografija: Barna Monika
Pleše: Hungarian Dance Academy
Zapis v knjižici ob letošnjem Gaudeamus gala baletnem koncertu predstavlja zgodovino dogajanja, v živo pa smo spet videli res imenitne mlade baletne umetnike. Baletni jezik ne pozna meja in tokrat smo segli v geografskem prostoru precej širše kot prejšnja leta.
Zvesti gostji od nastanka večerov sta dunajska in budimpeštanska baletna akademija, ki vsako leto pripeljeta svoje najboljše študente. Dunaj je letos poslal šest fantov zadnjega letnika s sodobnejšo koreografijo in že sam pogled na te izjemne plesalce je razburkal občinstvo. Odlikujejo jih energija, zanosnost, izraznost in čvrsta tehnika.
Za protiutež je Budimpešta pripeljala dekleta zadnjega letnika, ki so predstavila delček diplomskega nastopa. Trinajst povsem različnih deklet je usklajeno, dodelano in prepričljivo odplesalo meditacijo na glasbo J.Masseneta in Umirajočega laboda. V posameznih točkah smo videli še valček Moszkovskega in lutki, ki sta ju zaplesala mlajša učenca.
Šole, ki so se pridružile tokrat prihajajo iz Bratislave – Konservatorij za balet Eva Jaczova s kitajskim plesom in variacijo iz Paquite, pa romunska Visoka šola za koreografijo Floria Capsali s koreografijo Edwarda Cluga Tango in variacijo Esmeralde, iz moskovske baletne šole Gzhel je priplesala mlada balerina z zahtevno zgodovinsko prepoznano koreografijo Ane Pavlove.
Gostje iz obeh slovenskih konservatorijev so pokazali svoje dijake, nagrajene na različnih tekmovanjih.
Antwerpen je pripeljal pas de deux iz baleta Napoli, ki sta ga suvereno odplesala še učenca.
Mali zvezdi večera sta bila komaj enajst oz.dvanajstletna učenca iz Nacionalne šole za plesne talente Veracrusano Meksiko. Otroka, siroti, sta v plesu našla smisel življenja, v plesu živita.
Precejšen del večera je odplesalo osem plesalcev Mladega slovenskega baleta, ki ima že kar obsežen repertoar, tokrat se je predstavil v koreografiji Gaja Žmavca in na glasbo R.Straussa Štiri zadnje pesmi.
Odvrteli smo pirouettes, chaînés, piqués, odskakali changements, assemblés, grand jetés in veselimo se naslednjega druženja z mladimi plesalci.
Dan po Gaudeamus gala sta DBUS in SNG Maribor gostila še pomembne umetnike iz mnogih svetovnih odrov na Mednarodnem gala baletnem večeru. Raznolikost koreografij je gledalce ponovno navdušila. Slovenci, Srba, Avstrijca, Nizozemca, Islandka, Belgijka, Portugalca, Španki, Slovaka, Japonka, Kubanca, Italijan, Kanadčan, Rusinja, pisana druščina plesalcev, ki dokazuje, da plesa ne omejujejo ne meje ne jeziki ne države, pač pa povezujejo ter združujejo v življenju in umetnosti.
Slovenski balet je tudi tokrat predstavljal mariborski balet z izjemnima Catarino Meneses in Antonom Bogovim v Pas de deux-ju iz baleta Carmen v koreografiji Valentine Turcu ter Tetiano Svetlično inYuyom Omakijem v pas de deux-ju Diane in Actéona. V koreografiji Gaja Žmavca Touch sta zaplesala avtor in Asami Nakashima. Ansambel baleta SNG Maribor pa je predstavil še del koreografije Stabat mater Edwarda Cluga, simbolno sceno ženskega in moškega odseva življenja.
Zaradi predstav v matični hiši, smo žal tudi tokrat pogrešali plesalce SNG Opera in Balet Ljubljana.
Nekateri mednarodno uveljavljeni umetniki so že stari znanci, med njimi izjemen kubansko-italijanski par Arianne Lafita Gonzalvez in Vittorio Galloro, ki sta otvorila večer s koreografijo Romanca Johna Bliekendaala, večer pa zaokrožila še z ognjevitim pas de deux-jem Esmeralda.
UBUS je v koreografijah Staše Zurovca tokrat sodeloval s srbskima prvakoma Dalijo Imanić Savić in Milanom Rusom.
Odile in princa iz Labodjega jezera sta zaplesala prvaka iz Bratislave Sara Michelle Morawsky in Michal Krčmar.
Španki Sara Jiménez in Carmen Munŏz sta ekspresivno oblikovali izvirno špansko sliko Tápate nina, predanost ženske in njene usode.
Nizozemska prvaka Igone de Jonghe in Marijin Rademaker sta zablestela v zahtevni koreografiji Johna Neumeierja Dama s kamelijami.
Že za življenja nesmrtna Yelena Pankova nas je znova opomnila na zgodovinsko vrednost koreografij iz preteklosti; tokrat sta s partnerjem Ernestom Boadom zaplesala La rose malade Rolanda Petita. Stilna vrednost njenih izvedb je poezija brez besed.
Bryndis Ragna Brynjolfsdottir in Alexandre Joliceur iz Scapino baleta sta v koreografiji Biser skozi svečani baročni gib prikazala blišč in razkroj življenja in napuha.
Belgijka Nina Tonoli in Portugalec Leonardo Basilio sta z Grand pas classique priplesala z Dunaja.
Nedvomno pa sta bila zvezdi večera mlada, skoraj še najstnika, a že vodilna plesalca s solo vlogami, prava Dunajčana, Natascha Mair in Jakob Feyferlik. Jakob je v prejšnjih letih plesal na Gaudeamusu in je prvi, ki smo ga letos gostili kot baletno zvezdo v večeru baletnih zvezd. Francoska koreografija Manuela Legrisa, dunajska šola in izjemna baletna talenta, ki jima baletne muze obetajo veličastni karieri. Tehnično tako rekoč brezhibna, virtuozna, usklajena sta na mariborski oder prinesla svežino in mladostno razposajenost.
Vsekakor spet svečan večer, poklon plesu, baletu, plesalcem in baletnim umetnikom, večer za nove baletne skomine ob letu osorej.