22. 6. ob 21,00 uri – DANCE SHOW PROGRAM
Nastopili so: Plesna skupina Glasbene šole Krško, Plesno baletna skupina TeGIBlo KD Teater Grosuplje, Društvo ljubiteljev baletne umetnosti Divača, Plesni studio Ana iz Maribora, Plesni klub Swank iz Lucije, Baletno društvo Postojna, Plesna šola Wolfy iz Ljubljane, Plesno društvo Imani iz Brežic, Plesna šola Ventaglio iz Trsta (IT), Plesna skupina Metulj iz Pirana, Društvo za promocijo plesa-Plesna skupina MiB Squad iz Zagradca in Plesna šola Urška iz Ljubljane
23.6. ob 21,00 uri – DANCE SHOW PROGRAM
Nastopili so: Športni twirling klub Deskle, Plesna skupina Vesoljski polžki KD Stara Vrhnika , Plesna skupina Balerina iz Mengša, Twirling klub Piran, Plesna šola Attitudine iz Trsta (IT), Libero dance center in Plesni klub Miki iz Ljubljane, Plesno društvo Srebrna iz Senožeč, Plesni klub Akrobatik iz Brežic in Plesna skupina Dubble sickz squad iz Ljubljane
ob 22,00 uri PLESNA PREDSTAVA » KORAK V DVOJE PO PII IN PINU«
Avtorja in koreografa: Gregor Luštek & Rosana Hribar
Ustvarjalci in izvajalci: Jette Ostan Vejrup, Boris Ostan, Urša Vidmar, Lucas Jerkander, Rosana Hribar, Gregor Luštek, Kaja Lorenci, Kaja Janjić, Jana Menger, Ana Pandur
Koprodukcija: Anton Podbevšek Teater, Novo Mesto n Flota, Ljubljana v sodelovanju z Društvom baletnih umetnikov Slovenije.
24.6. ob 21,00 uri – DANCE SHOW PROGRAM
Nastopili so: Društvo mažoret in plesalcev Ribnica, Baletna šola Radlje ob Dravi- Klara&Manca, Twirling in mažoretni klub Lucija, Zavod za usposabljanje Janeza Levca enota Dečkova iz Ljubljane, Art dance studio Portorož, Glasbena šola Trbovlje, Plesna šola Balerima iz Izole, KUD Esko Piran-Tonja&Ivan, Plesna skupina Playtime-Siniša&company, plesna šola ArteffettoDanza iz Trsta (IT) in Športni klub Salto iz Kopra.
ob 22,00 uri – MAGIC ORIENT
Nastopili so: KUD Razcvet-plesna skupina Lučke z lučko Hoče-Slivnica, Plesni klub Nova Gorica-plesna skupina Soraya, Plesna skupina Harem skrivnosti iz Slovenske Bistrice, Plesna šola Djamila iz Domžal, Ujemi ritem-plesna skupina Men se pleše iz Kamnika ter Plesno mesto-plesna skupina Sonuo, Studio Lajali in Društvo Interes-plesna skupina Wings iz Lubljane.
25.6. ob 21,00 – GALA BALETNI VEČER POD ZVEZDAMI
Osrednja prireditev v počastitev Dneva državnosti Republike Slovenije. Nastopili so člani Društva baletnih umetnikov Slovenije in profesionalni plesalci SNG Opera in balet Ljubljana in Maribor ter Plesna skupina Metulj Piran
Z aktivnimi pripravami na letošnji 8. Festival plesa Piran 2013 smo pričeli že v začetku meseca marca. Razpis je bil posredovan 23.4. vsem Območnim izpostavam JSKD in dosedanjim nastopajočim plesnim skupinam po elektronski pošti ter objavljen na spletni strani festivala plesa. Rok prijave je bil 23. maj festival pa smo uspešno organizirali v času od 22. do 25. junija 2013. Organizator in izvajalec projekta je bila ZKD Karol Pahor Piran v sodelovanju z Javnim skladom RS za kulturne dejavnosti, soorganizatorji so bili: Društvo baletnih umetnikov Slovenije, Občina Piran in Avditorij Portorož. Osrednje prizorišče festivala je bila elipsa Tartinijevega trga v Piranu, nadomestna lokacija v primeru dežja pa Tartinijevo gledališče. Prireditve so se pričele vsaki dan ob 21,00 uri, zaključile pa cca. ob 23,15 uri. V sklopu festivala je bila v nedeljo 23.6. organizirana celovečerna plesna predstava Korak v dvoje po Pii in Pinu ter tradicionalni Gala baletni večer pod zvezdami na dan državnega praznika 25.6.
V roku se je prijavilo 44 plesnih skupin od katerih smo 4 udeležbo zavrnili ker niso izpolnjevale pogojev (šlo je za individualne prijave). Nastopajoči oz. skupine ki so se predstavile v sklopu plesne predstave 23.6. in Gala baletnega večera 25.6. se na festival ne prijavljajo temveč sodelujejo kot posebej vabljene. Skupno se je na festivalu predstavilo 43 plesnih skupin.
Skupno število nastopajočih je bilo 588 oz 218 več kot preteklo leto, prikazali pa so 113 plesnih koreografij domala vseh plesnih zvrsti: latinsko ameriški in standardni plesi, hip hop, klasični in neoklasični balet, show dance, jazz, modern, sodobni, twirling, orientalski, flamenco, dancehall, latinsko ameriški, stree dance, break dance in plesno aktrobatski. V štirih dneh je bilo skupno izvedenega .
Vse prijavljene skupine in posamezniki so nekaj dni pred festivalom s strani organizatorja prejeli podrobna navodila o prihodu, vstopu v mesto, parkiranju, poteku programa in garderobnih prostorih. Ob prihodu so se registrirali na info točki, kjer so jim bili razdeljeni parkirni listki za garažno hišo, nekaj izvodov programskih listov za arhiv in priznanje. Hostese so jim na osnovi prijavljenega števila plesalcev in spremljevalcev razdelile tudi rogljiček in pijačo ter jih pospremile v garderobne prostore.
Na letošnjem festivalu smo prvič predvideli tudi časovni razpored kratke postavitvene vaje na odru. Ker bi morala zato nekatere skupine v Piran prispeti tudi več kot dve uri prej, nekatere možnosti vaje niso izkoristile.
Z nastopajočimi skupinami nismo imeli nikakršnih težav. Vzdušje je bilo dobro in prijetno. Tisti, ki so na našem festivalu že sodelovali pa so pohvalili letošnji oder.
Za nastopajoče v plesni predstavi in na gala večeru je skrbelo vodstvo Društva baletnih umetnikov Slovenije. Poskrbeli so tudi za odrsko vajo, glasbo in luči. Zaradi priprave luči je bila njihova prisotnost potrebna že 21. in 22.6 zato smo zagotovili bivanje in prehrano za dve osebi.
Pijačo nastopajočim je zagotovil organizator medtem ko je za pogostitev 25.6. poskrbela občina Piran.
Festival si je ogledalo izjemno veliko število občinstva razen tretji dan ko je bil obisk nekoliko manjši zaradi hladnega in vetrovnega vremena. Višina odra je omogočala lep pogled na prizorišče tudi z vseh lokalov in restavracij na Tartinijevem trgu. Organizatorji ocenjujemo, da si je vse 4 festivalske večere ogledalo cca. 4000 gledalcev.
Z obiskom smo organizatorji izjemno zadovoljni, zelo pozitiven pa je bil tudi odziv nekaterih turističnih delavcev in lastnikov bližnjih lokalov.
ODER, LUČI in TEHNIKA
Po zapletih in težavah (predvsem z odrom ) v letu 2011 in 2012 smo se letos odločili za sodelovanje z drugo tehnično ekipo. Z dogovori, sestanki in ogledi prizorišča smo pričeli že meseca februarja ter maja sklenili pogodbo s podjetjem AVIL d.o.o. Dogovorili smo vse podrobnosti tako glede velikosti in postavitve odra kakor tudi konstrukcije za luči ter število in tip le teh. Dogovor je vključeval terminski načrt dostave ,montaže in demontaže ter urnik generalk in prireditev.
Postavljen je bil oder velikosti 12 x 10 m, višina odra je bila 90 cm (lahko bi bila max. 10 cm nižja ). Stabilnost odra in plesne površine je bila z nekaj vmesnimi izboljšavami primerna. Oder je bil ob vseh straneh obdelan s črnim materialom.
Konstrukcija za luči ni ustrezala dogovorjenim standardom, ni bilo ringa poleg tega je bila prešibka za vetrovno vreme in prenizka glede na višini Tartinijevega spomenika. Višino konstrukcije so v zadnjem delu odra pri spomeniku spremenili izključno za zaključno prireditev Gala baletni večer pod zvezdami 25.6. Tudi tip in število reflektorjev ni bilo ustrezno.
Poleg navedenega se tehnična ekipa ni držala dogovorov v zvezi z dostavo in montažo prizorišča ter pridobljenimi dovoljenji, vstopi in izstopi iz mesta ter vsakodnevno zaščito plesnega podna, ki ga je v uporabo brezplačno odstopil DBUS ter zaščito talnih električnih podaljškov od električne omarice do odra.
Takoj po zaključku festivala smo s predstavniki DBUS in direktorjem podjetja AVIL d.o.o. imeli sestanek na katerem smo analizirali nastalo situacijo in se dogovorili za znižanje cene najema in storitev. O sestanku in sklepih je voden zapisnik, ki so ga podpisale vse tri strani.